A weboldalunk által használt sütiket nyugodtan kapcsold ki. Bővebb információt ide kattintva olvashatsz.
Legyen minden munkavállaló tájékozottabb!
Kiss-Márton Adrienn független munkaügyes, a munkavallalovagyok.hu oldal megálmodója, megvalósítója. A Kismama Útikalauz szerzője, a Kismama-térkép megálmodója, megvalósítója.
Pályám kezdete óta küldetésemnek érzem, hogy LEGYEN MINDEN MUNKAVÁLLALÓ TÁJÉKOZOTTABB! Most, az életem úgy alakult, hogy végre lehetőségem nyílt rá, hogy a munkavállalók tájékoztatására fordítsak minél több időt.
20 éves tapasztalattal rendelkezem a munkaügy, HR, pénzügy, bérszámfejtés területén, amiket különféle iparágú, nagyságú cégeknél szereztem, így átérzem a problémádat, amivel munkavállalóként szembesülnöd kell.
Ha eleged van abból, hogy a jogszabályok rengetegében nem érted, hogy Rád mi vonatkozik. Ha bárkihez fordulsz, csak bemásolja Neked a törvény szövegét, s továbbra is tanácstalan vagy. Akkor ezen az oldalon jó helyen jársz.
Tapasztalataim szerint az ember munkavállalóként ( főképp az évente változó szabályok miatt) rengeteg olyan problémával találkozik, amivel előtte még sosem. Természetesen senkitől nem elvárható, hogy mindent tudjon az éppen aktuális szabályozásról.
Ilyen esetben fordulhatsz:
-
a felettesedhez - aki általában nem munkaügyi szakember, így nem tud segíteni, vagy
-
a munkaügyi osztályhoz:- nem mered fölhívni,- nem éred utol,- utoléred, de nincs türelme, hogy Neked is elmagyarázza, amit előtte már 500 kollégádnak elmagyarázott. Illetve ha sikerül is beszélned velük, gondolom nem kell mondanom, kinek az érdekeit képviselik...
Az oldal nem a szakma számára, hanem a munkavállalók számára készült, s íródik nap, mint nap.
Kismama vagy? Nem tudod, mit, mikor, hol kell intézned? Akkor Neked való az AJNÁNDÉK-ba letölthető kismama-térkép.
Ha szeretnél a térképnél részletesebb füzetet is a kezedbe, illetve örülnél, ha egy helyen megtalálnád az összes letöltendő, kitöltendő nyomtatványt, akkor kattints ide, rendeld meg MOST a Kismama-útikalauzt.
Természetesen a fenti segítségeken kívül konzultáció keretében is állok rendelkezésedre. Kattints ide a részletekért!
Most készülsz munkahelyet váltani? Tudod mikre kell figyelned a jelenlegi, s a jövőbeni munkaszerződésed kapcsán? Itt egy rövid összefoglaló videó a témában, de ha további segítségre van szükséged, tudod hol találsz!?
Célom, küldetésem, hogy LEGYEN MINDEN MUNKAVÁLLALÓ TÁJÉKOZOTTABB!
Ha fontosnak tartod, hogy mások is tudjanak a független munkaügyes létezéséről, kérlek csatlakozz a facebook oldalamhoz, s oszd meg bejegyzéseimet!
Kiss-Márton Adrienn
független munkaügyes
Perjési Judit
Az Abrill-Humán Kft. ügyvezetője és szakmai vezetője. 2018-as Országos Bérügyviteli Bajnokság II. helyezettje. Közel 25 éves szakmai tapasztalata van munkaügyi - bérszámfejtési - társadalombiztosítási területen. Végzettségeit tekintve okleveles közgazda, tb szakelőadó, személyügyi gazdálkodó. Szakmai tapasztalatát kamarai tanácsadóként is megosztja másokkal.
Megismerkedésünk története igen különleges. Ugyanazon cégnél dolgoztunk, ugyanabban a beosztásban, csak néhány év eltolódással. :) Én 2007-2009 között voltam annál az amerikai banknál a HR adminisztrációs osztály vezetője, ahol néhány évvel később Judit követett engem a székben. Személyesen nem ismertük egymást, de miután már egyikünk sem dolgozott abban a multiban, egy szakmai facebook csoportban egy kérdés kapcsán elkezdtünk beszélgetni, s rövid időn belül kiderült a közös pont az életünkben. :)
Judit, cégével a munkáltatóknak nyújt támogatást a bérszámfejtés és a munkaügyek területén, széles körű tapasztalattal rendelkezik.
És akkor most néhány kérdés Judithoz, hogy picit jobban megismerjétek:
-
Miért pont a munkaügy, bérszámfejtés?
Nem kifejezetten erre a területre készültem. Az egyetem elvégzése után dolgoztam bankban hitelezési, faktoring és váltó területen, majd elcsábított a könyvelési terület, amit egy frissen alapított svájci tulajdonú cégnél gyakorolhattam. Mivel nem volt nagy létszámú a cég, nem volt külön bérszámfejtő és én úgy gondoltam, miért is ne vállalhatnám be? Hát így kezdődött…
-
Mióta tart a szerelem? Szerelem ez?
Ez bizony szerelem, ami viszonylag rövid idő alatt kialakult. Rájöttem, hogy nekem nagyon tetszik a bérszámfejtési és a munkaügyi terület, hiszen nagyon változatos, mindig van mit tanulni és folyamatosan lehet fejlődni. Ezért aztán már célirányosan képeztem magam. És a szerelem már majd 25 éve tart.
-
Mit gondolsz a munkavállalók tájékozottságáról?
Pályám során sokszor tapasztaltam, hogy a munkavállalók nem mindig megfelelően tájékozottak. Elvesznek a területet érintő jogszabály tengerben, ezért például aláírnak olyan munkaszerződést, ami a hátrányukra határoz meg a munkaviszonnyal kapcsolatos feltételeket, vagy például nem értik, hogy miért úgy kapták a bérüket, ahogy kapták. Engem mindig jól eső érzéssel tölt el, ha tudok segíteni az ilyen esetekben.
-
Van esetleg valami, amit kihagytam, de mindenképp szeretnél megosztani a Munkavállalókkal?
Szeretném ösztönözni a munkavállalókat, hogy ha elbizonytalanodnak a bérszámfejtési, munkaügyi kérdések terén, akkor merjenek kérdezni, hiszen azért vagyunk, hogy segítsük őket eligazodni a bonyolult, folyton változó,sokszor a mindennapi emberek számára nehezen érthető, értelmezhető jogszabályi környezetben.
Köszönöm Judit, hogy csatlakoztál a küldetésemhez, s bízom benne, hogy együtt megvalósítjuk a célkitűzésemet: LEGYEN MINDEN MUNKAVÁLLALÓ TÁJÉKOZOTTABB!
Dr. Lohn Balázs
A Lohn Ügyvédi Iroda vezetője. Mráz Mártával, a munkaügyi csapatunk vezetőjével együtt irodánk fennállása alatt több tízes nagyságrendű munkaügyi perben láttuk el munkavállalók és munkáltatók képviseletét változó intenzitású jogvitákban és adtunk tanácsot a munka világában felmerülő számos ügyes, de leginkább bajos dologban. Kiemelten kezeljük a munkavállalók tájékoztatását mivel hiszünk abban, hogy a felek érdekei érvényesítésére legalkalmasabb eszköz a tudás és az a megfontolás, amely a leghatékonyabban jut el a megfelelő megoldáshoz. Örülünk hogy egy ebben az irányban dolgozó interdiszciplináris közösség részesei lehetünk.